Zoek vacatures

Gezond eten tijdens de nachtdienst

Met gezonde eetgewoontes voel je je beter. Je zit lekkerder in je vel en hebt meer energie. Vooral tijdens een periode van nachtdiensten kun je die extra energie goed gebruiken. Je eetritme ziet er anders uit en je behoefte aan eten kan verschillen ten opzichte van een ‘normaal’ dagritme. Daarom is het juist belangrijk om nu toch een vorm van regelmaat aan te houden. Je zult zien dat je minder behoefte hebt aan een snelle ongezonde snack tussendoor. Het is een kwestie van rekening houden met een paar zaken.


"Gezonde voeding zorgt voor minder hongergevoel en meer energie. Maar wist je dat het ook effect heeft op je huid? Gezond eten en veel water zorgen ervoor dat jij er stralend uitziet"

Wat kan jij doen om gezond te eten?

  • Blijf regelmatig eten, zo om de 2,5 tot 3 uur. Dat voorkomt de behoefte aan snoepen tussendoor. Voldoende drinken helpt ook om enorme trek te voorkomen!
  • Ga je van de dag- naar de nachtdienst en ben je langer wakker dan normaal? Neem dan een extra tussendoortje zoals fruit, groente of zuivel. Of, als het nodig is, een extra lichte maaltijd: bijvoorbeeld een ontbijt. En andersom, als je na een serie nachtdiensten een korte ’omschakeldag’ hebt? Sla dan je ontbijt en eerste tussendoortje over.
  • Ook bij meerdere nachtdiensten na elkaar kun je alle eetmomenten van een dagmenu blijven volgen. Een ontbijt, een lunch en een diner. En dat mag in de volgorde die voor jou het beste voelt of uitkomt.
  • Luister naar je lichaam, het geeft aan hoeveel het nodig heeft. Zolang jij die vraag beantwoordt met gezonde producten in normale hoeveelheden, kan er weinig misgaan.
Terug naar overzicht

Vacatureoverzicht